tintinluomukset (a) gmail.com

Kommentti olisi iloinen yllätys :-)
You can also leave comments in English :-)
Pode deixar comentários em português tambem :-)

perjantai 5. elokuuta 2011

Kelttikiemuroita


Olen jo jonkin aikaa ihaillut Hullun Huivivuoden napissa olevaa kauluria. Ravelryn KYH-keskustelusta sain selville myös mallin nimen, Celtic cowl. Varastosta sattui löytymään malliin sopivaa punaista Fritidsgarnia ja niinpä tästä tuli KYH#21.

En ole aikoihin neulonut palmikoita, joten jouduin hieman palauttamaan tekniikkaa muistiin. Olen usein tehnyt kahden silmukan palmikot ilman apupuikkoa, mutta tällä langalla en sitä onnistnut tekemään. Alku vaati tarkkaavaisuutta, mutta loppuvaiheessa mallia ei tarvinnut kuin vilkaista. En ihan saanut jäljestä tasaista, mutta tokkopa siihen epätasaisuuteen kukaan muu kiinnittää huomiota.


Välillä oli hieman pöljä olo, kun väänsin tätä kesähelteillä mökillä. Olen kuitenkin tyytyväinen lopputulokseen ja varmasti tulen pitämään kauluria viileämmillä keleillä. Niin tämä siis jää minulle :-).

Lankaa ei kovin paljoa jäänyt jäljelle ja loppukerä on hukkunut jonnekin. Siksipä kirjaan langankulutukseksi 100g. Täytyy jossain vaiheessa neuloa lisää kelttikuvioita, kun ne ovat niin kauniita.

16 kommenttia:

Kardemumma kirjoitti...

Olen itsekkin ihaillut tuota kauluria. Kaunis.

Pirjo kirjoitti...

Todella kaunis. Pitäisiköhän itsekin yrittää tehdä =D

Pinni kirjoitti...

Kaunis. :)

Maikki kirjoitti...

Nätti! Ja varmasti myös käytännöllinen sellaisen takin kankssa, johon ei isompi huivi mahdu tai muuten käy lämmikkeeksi.

Matleena kirjoitti...

Meillä onkin sitten samanlaiset kaulurit, sillä sehän on minun kaulurini siinä HHV-napissa! ;) Tykkään muuten siitä edelleenkin tosi paljon ja olen ajatellut tehdä niitä lisääkin syksyllä.

Sirpa kirjoitti...

On kaunis kauluri! Napit kyllä kruunaavat sen!

Zzz kirjoitti...

Ihan täydellinen =)

Ingi kirjoitti...

Kaunis kauluri, rakastan kelttikuvioita!

Nina / Kasoittain kirjoja kirjoitti...

Kaunis kuvio ja ihana väri!

jansku kirjoitti...

kaunis kauluri, varmasti tulee käyttöön ;)

Anonyymi kirjoitti...

Viileät kelit tulevat nopeammin kuin arvaakaan.. Eilen illalla jo tuuli puhalteli täällä syksyisesti ja hämärsi. Tuli haikea olo..
Mutta toisaalta langat alkavat taas houkutella, ja mieli tekee neuloa villatakki. Punaiset palmikkosi ovat niin kauniita, että mietin soveltaisiko niitä seuraavaan omaan työhön :)

susamaria kirjoitti...

Kauniit palmikot ja ihastuttavan lämmin punainen väri kaulurissasi. Minä ihailin jossain lehdessä lapsen puseroa, jossa lähes tuollainen kuvio edessä. Saa nähdä ehdinkö jossain vaiheessa kokeilla.

Mari kirjoitti...

Jopas on kaunis ja varmasti käytännöllinen.

Sinulle on blogissani tunnustus :)

Lila kirjoitti...

Kaunis :)

Katja81K kirjoitti...

Hyvin kaunis ja nätti kauluri... Napit hyvin kauniisti sopivat kaulurin värin ja kelttikiemuroiden kanssa yhteen kuin vain voi...
Hyvähän se on näin etukäteen jo valmistaa kauluri, kun voi heti ottaa syksyllä käyttöön syksyn ensimmäisille tuulen tuiverruksille! :D

tia kirjoitti...

Kaunis on, väri minun makuuni. Juu joskus tuntuu hassulta, minäkin joulukortteja olen suunnitellut ;-)